דרמה בליכוד: בג"ץ הורה להמשיך בספירת הקולות

גואל ועקנין No Comments on דרמה בליכוד: בג"ץ הורה להמשיך בספירת הקולות
20:19
30.04.24
מוטי הלפרין No Comments on נתניהו במתקפה חריפה על היועמ"שית: "מפקירה את הזירה"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדרמה בליכוד, יומיים לפני הגשת הרשימות לועדת הבחירות המרכזית – נמשכת.

אחרי שבית המשפט המחוזי בתל אביב הורה להפסיק את ספירת הקולות המחודשת, בעקבות המחלוקת בין אבי דיכטר לציפי חוטובלי, בשאלה מי גבר על מי בבחירות המקדימות – הורו הערב שופטי בית המשפט העליון להמשיך בספירת הקולות

בעתירתו דרש דיכטר להמשיך את ספירת הקולות, לאחר שבית המשפט המחוזי קיבל את ערעורה של ציפי חוטובלי, שדרשה את הפסקת ספירת הקולות, כפי שקבע בית הדין של הליכוד. חוטובלי הגיעה למקום העשרים ודיכטר למקום ה-26, וספירה מחודשת גילתה כי ישנו פער גדול של קולות לטובת דיכטר.

הערב, הסאגה נמשכת – ואולי גם מסתיימת. שלושה שופטי בית המשפט העליון קובעים, כי הם מקבלים את הערעור של דיכטר ומורים לליכוד להמשיך בספירת הקולות שהופסקה עם החלטת בית המשפט המחוזי.

השופטים קובעים, כי "עסקינן בבחירות ראוי שרצון הבוחר ייבחן באמצעים הטובים ביותר, גם אם לא נקבל טענות של אפליה וחוסר תום לב וכדומה מצד ועדת הבחירות, שלא ראינו להן מקום. תוצאות בחירות סבירות הן כאלה שבדקו את רצון הבוחרים עד תום".

דוברו של אבי דיכטר מסר כי "השופטים קיבלו את טענותיהם של עורכי הדין המייצגים את אבי דיכטר, וקבעו כי בית הדין העליון של הליכוד, היה רשאי להורות על הספירה המחודשת. דיכטר ביקש לבצע את הספירה המחודשת עקב אי סדרים שהתגלו בקלפיות רבות ברחבי הארץ. שופטי בית המשפט העליון דחו היום את כל טענותיה של ציפי חוטובלי, אשר למרבה ההפתעה התנגדה לספירה המחודשת, על אף שבערעור הראשון שהגישה – לאחר הצבתה במקום ה-26, היתה זו שדרשה לספור את כל הקולות בכל הקלפיות".



0 תגובות